Cross!!

Igår var jag och min brorsa och körde Crosss! (Undra vems idé det var ehe). Jag är inte så van vid utomhusträning på det sättet så det var en annourlunda upplevelse men helt klart godkänd. Skön stämning, skön miljö och skönt väder. Bra avslut på onsdagskvällen helt enkelt! Det var kondition blandat med lite funktionell styrka och det som var extra bra var att det fanns väldigt stor möjlighet att anpassa nivån efter sin egen dagsform och vilja. Jag kände mest för att ta det lite lugnt och det var inga problem fast det är klart att det krävs lite kondition så man inte halkar efter de andra i själva joggingdelen men i övrigt var det rätt så fritt. Till våren och sommaren vill jag helt klart börja träna mer ute, skönt att få lite variation från gymmet och dessutom massa härlig frisk luft . Trodde innan att det kanske skulle bli drygt utan musik men med skön teamkänsla och pepp från ledarna tänkte jag faktiskt inte på det alls. :]
 
Idag står det mest praktiska saker på schemat. Åker till Karlstad ikväll så måste hinna städa lite, tvätta, packa och sådär innan. Kommer hem igen på lördag så det är egentligen inte särskilt mycket som behöver fixas men det är ändå skönt att ha det gjort så kommer jag hem till ett riktigt fräscht hem sen. Tänkte också någon gång under dagen försöka få in en såndär avslappningsövning/mindfullnessgrej. Har skjutit upp det hur länge som helst nu men det blir liksom aldrig av, redan bestämt mig för att det inte är min grej och att det är onödigt men jag vet att det egentligen, när jag väl kommer in i det, är bra för mig så jag vill verkligen jobba på att försöka få in det som en rutin i vardagen så småning om. Fem minuter av 24 timmar är ju knappast hela världen bara det att det känns som de längsta fem minutrarna ever <_<...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0