Glassmaskin

Har bestämt mig för att införskaffa mig en glassmaskin! Wohoo. Frågan är bara vilken. Mitt enda krav är att den ska kunna göra yoghurtglass och att den ska vara relativt snabb + hyffsat lyckat resultat såklart. c:
Funderar antingen på denna http://www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/matberedning/glassmaskin/waves-softicecreammaker/183295.3414/ eller någon såndär man har i frysen men de verkar så jäkla klumpiga så jag vet inte riktigt... Hm. Ett tag var jag inne på att bara skaffa mig en vanlig stavmixer men det skulle ändå vara mycket roligare med en maskin + att de säkert ger ännu bättre resultat. 
Glassen nedan gjorde jag med en vanlig elvisp, några frysta jordgubbar och kvarg, helt ok ändå men tar onödigt mycket tid innan den är klar. Nä vi får se vad det blir. Lite rädd för att resultatet av yoghurtglass i en mjukglassmaskin bara skulle bli en massa sås så kanske kör på ett säkrare kort ändå.
We will see we will see...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0